FAQ

Här har vi samlat och besvarat de vanligaste frågorna vi brukar få. Har ni fler funderingar är ni alltid välkomna att kontakt oss via telefon eller mail. Ohoj!

Går bussen under vatten?

Förhoppningsvis inte

Är det alltid live-guide?

Ja. Det finns alltid en guide ombord som guidar både på svenska (20%) och engelska (80%).

Kan man betala med kort ombord?

Ja, vi tar både VISA och MasterCard. Det går även bra att betala kontant (SEK)

Går det att kliva på eller av bussen på fler platser än Strömgatan?

Nej, av och påstigning sker på Strömgatan 10 - mellan Kungliga Operan och Grand Hotell.

Är amfibiebussen handikappanpassad?

Nej men besättning ombord är väldigt hjälpsam och assisterar gärna om någon passagerare behöver extra stöd.

Får man ta med sig barnvagn, rullator eller rullstol ombord?

Nej. Undantag kan göras om det finns gott om lediga platser ombord. Personalen ombord tillhandhåller lås som kan användas för att låsa fast barnvagn eller liknande vid start- och stop platsen på Strömgatan.

Får man ha med sig mat ombord?

Tyvärr inte. Det är kapten som måste städa.

Finns det flytvästar ombord?

Ja, både för vuxna och barn.

Finns det säkerhetsbälten ombord?

Ja. Alla platser är utrustade med säkerhetsbälten.

Kör ni även om det regnar?

Ja. Vi kör så länge det inte är is eller storm.

Hur stor del av turen är på land respektive vatten?

Ca 40% land och 60% vatten.

Hur länge är presentkorten giltiga?

12 månader.

Hur gör jag om jag köpt presentkort hos återförsäljare?

Allt du behöver göra är att boka antalet platser på oceanbus.se sen ta med presentkortet/värdebeviset till bussen som betalning.

Har ni student- eller barnrabatter?

Nej. Priset är per stol. Barn under 3 åker gratis.

Är kaptenen singel?

Nej tyvärr. Han är lyckligt gift sen många år tillbaka.

Ocean Bus på Sociala Medier

Se våra kunders berättelser

Senaste från Instagram #oceanbus

Bussen avgår från

Strömgatan 10, 111 52 Stockholm

Kontaktuppgifter

hello@oceanbus.se

tel + 46 (0) 736 888 698